Bedous naar Urdos

7 oktober 2019 - Borce, Frankrijk

Zoals verteld heb ik op de Camping in Bedouss overnacht.

Mooie omgeving, naast het rugbyveld,

maar in de nacht toch wel koud en nat. Gelukkig kon ik spullen kwijt in het droge toiletgebouw. In de tent geen plek voor.

‘S morgens alles inpakken etc. In bedouss water gekocht voor onderweg en zowaar een wandelstok. En dan gewoon zuidwaarts blijven lopen. Ook met die zware rugzak kon ik mijn tempo er lekker in houden. O

om 1 uur ff lunchen, de fransoos zit natuurlijk lekker met de fles wijn aan tafel tijdens zijn lunch. Als ik dat doe ben ik meteen een alcoholist🍻 mooie fotootjes gemaakt en van de omgeving genoten. Met de laatste 5 km was het toch andere koek, ging beduidend steiler om hoog. Dat viel niet mee. Onderweg kwam ik nog een Japanner tegen hij was ook bezig aan zijn Camino en op weg net als ik naar Urdos. Contact liep moeizaam dus ik “ snelde”  door. Maar deze man werd toch nog ff belangrijk bleek later. Ik kwam bijna helemaal verrot boven in Urdos , het werd alleen maar steiler.

Ik naar het hotel ben daar gaan zitten bijkomen. Hotel was dicht , ik dacht nog siësta! De Japanse man was onderhand ook gearriveerd, hij had gereserveerd.

maar de deuren bleven dicht.

Jezus wat nu, alles was dicht maandagmiddag geen taxi te krijgen🥴

Wat een ellende

maar onze Japanse vriend had een pelgrimsonderdak ontdekt verderop in de straat en was al aan het bellen met de beheerder. Alles in orde we konden naar binnen de beheerder kwam later.🤪

bedjes opgemaakt en ik ben direct vriend geworden van Kamoto mijn Japanse vriend. Maar nu nog eten. Ook geen probleem: de beheerder runde de pl Spar en wij konden wel snel wat boodschappen doen voor het avond eten en  ontbijd 😃

Kamoto en ik samen koken en heel wat afgelult over van alles. van in de put naar een heerlijk avondje

Kamoto gaat ook naar col de Somport, maar ik kijk eerst bij de franse post of ik daar een pakketje kan terugsturen. Maar ik kom hem wel weer tegen in Canfranc. Dat is dan alweer Spanje. En als klap op de vuurpijl had hij voor mij ook een lege nieuwe Pelgrimspaspoort. Ik ben de mijne vergeten.

Ik slaap lekker vanavond, hopelijk jullie ook. Ik zal nog wat fotootjes doorzetten

1. Sandra Commandeur:
    7 oktober 2019
    Er moet toch iets spannends gebeuren om nog jaren over te kunnen praten🤣
  2. Mariska commandeur:
    7 oktober 2019
    Hou die Japanse man te vriend, Japanse mensen zijn heel aardig en behulpzaam.
    Hier een paar woorden mocht je hem weer tegenkomen. Japanners kunnen ook aardig goed Engels. Btw
    Konichiwa betekend hallo/ goedendag
    Domo arigato betekend heel erg bedankt
    Arigato betekend bedankt
  3. Cock:
    8 oktober 2019
    japanners en wandelstokken zijn je beste vrienden.