van Estella/Lizarra naar Los Arcos

17 oktober 2019 - Los Arcos, Spanje

Een koude ochtend, na het ontbijt nog wat dingetjes kopen in de supermarkt voor een eventuele hongerklop. De afstand is niet lang : 21 km. We (?) nemen alle tijd, er is in de volgende dag etappe geen brokje alvast te lopen.

Het is duidelijk wijngebied. Er is zelfs een Bodega waar ze een kraantje hebben gemonteerd buiten waar je zelf wijn kan tappen 🤪. Rije mensen ervoor die eronder gaan hangen en maar lurken 😉

Maar je kan daar dus een glaasje for free nuttigen.

Mijn telefoon geeft opslag problemen, eerst maar oplossen. Paar foto’s zijn wel weg

vandaag loop ik via Ayegui, Azqueta, Villamayor de Monjardin naar Los Arcos.

Een grote lappendeken waar je doorheen loop, afgewisseld wijn- en olijf gaarden. Hier en daar rotsen die omhoog komen waar de landbouwers niets mee kunnen en aan de horizon altijd de hoge bergen.

de regen kan je grijpen en zelfs zien vallen links en rechts maar niet boven mij😇. Die mazzel heb ik dan weer. Mijn wandelpad blijft een brede, van klein grind voorzien, glooiend zijn weg te zoeken over die lappendeken. Het loopt makkelijk en weinig klimwerk. Jullie begrijpen dat ik lekker op tijd aankom in Los Arcos, met het zonnetje op mijn bolletje, blauwe lucht, fijne en gezellige Albergue, leuk plein om ff te bieren en een goed gezelschap om ‘s avonds te dineren...het leven is slecht 💋💋💋

1. Tom Commandeur:
    17 oktober 2019
    En weer een leuk verhaal.😛